KROATIEN - DAG 2

Söndag är en vilodag sägs det. Det är egentligen bara en ursäkt för att de vuxna ska kunna ligga bakfulla utan att ha dåligt samvete, med det sagt så var det alltså så det såg ut för gamlingarna hos oss idag. När de hade piggnat till så var det några som åkte hem till Bosnien och andra åt kakor och drack kaffe (en typisk eftermiddag på Balkan). För övrigt är det rätt jobbigt att vara vegetarian här, folk är helt galna i kött. Tänk dig ett kakmonster fast kött istället, det är det närmaste jag kan komma en förklaring. Eftersom det var rätt lugnt i huset under dagen så gick jag, Mathea och Martina ner till ett lokalt café i Sisak som heter Club Banana. Cappucino, gratis Wi-Fi (igen) och tillåtet att röka inomhus - Ingenting att gnälla över direkt. Vanligtvis är jag inget fan av att röka inomhus, men det är rätt skönt när vädret håller på att löjla sig. Det fick mig att fundera över varför jag inte fikar oftare?! Förmodligen för att jag inte har någon att fika med, haha.
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: