KROATIEN - DAG 1

Vi var framme i Zagreb vid 14.00 igår och åkte direkt ut till Sisak. Eftersom att några släktingar till oss firade 50 år som gifta så skulle vi ha en kort ceremoni i den lokala kyrkan. Jag har alltid älskat katolska kyrkor, men det var längesedan jag besökte en. Dekorationerna, skulpturerna och arkitekturen är alltid så vacker och atmosfären är så lugnande. Majoriteten av våran släkt var på plats - Vissa träffar jag regelbundet, andra har jag inte sett på flera år och en del har jag aldrig träffat tidigare. Det är dessutom första gången en så stor del av våran släkt är samlad på en och samma plats.

Efter kyrkan så hölls det såklart en fest i en lokal restaurang med mat, dryck, trubadur och dans Balkan-style. Om man aldrig har upplevt det så vet man inte hur det är, haha. Det var längesedan jag åt så mycket som jag åt igår (inräknat all mat jag åt under flygresan med) - Måste vara något slags rekord? Har dessutom begränsad tillgång till Wi-Fi så är väldigt classy för tillfället och sitter på McDonalds och bloggar... 

 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Argaton

Inte alls avundsjuk. Här sitter jag i gråa Skåne och har det skitmysigt.

2014-10-26 @ 14:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: