JIMI HENDRIX - STARTING AT ZERO

När vi åkte hem från Kroatien så hade vi sju timmars väntetid på flygplatsen i Zürich, Schweiz. Jag hade ju såklart packat ner min bok i fel väska så fick köpa en ny när vi kom fram. Hittade Starting At Zero, det närmaste man kan komma en självbiografi om Jimi Hendrix. Boken är en sammanställning av flera olika intervjuer som Hendrix gjorde genom åren, dagboksanteckningar och annat material som Jimi hade skrivit på (allt från cigarettpaket till servetter). Det är Peter Neal som har researchat och sammanställt allt material, han har försökt att återberätta det så exakt som möjligt och har försökt att ändra på så lite som möjligt. Det här är en annorlunda typ av biografi att läsa, jag tycker framför allt att dagboksanteckningarna är intressanta; Genom bokens gång så kan man verkligen läsa mellan raderna och se hur mycket livet hade satt sina spår hos Hendrix och dessutom känns det stundtals som att man själv sitter där och pratar med honom - Så jag kan verkligen rekommendera den här
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag får lägga till den på listan! Fan blivit värdelös på att läsa. Min hjärna håller på att rutt a.

2014-11-16 @ 17:38:10
Postat av: Sofié Leifsdotter

Mvh sofié som inte kan hantera en telefon och fylla i namn.

2014-11-16 @ 17:38:43
URL: http://sexboozeandpopcorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: