FOO FIGHTERS - SONIC HIGHWAYS

Som tonåring var Nirvana ett av mina favoritband. Idag är jag inne på helt andra banor när det kommer till musik, men då var det nog rebellen i mig som drogs till grungen och Nirvana. Därför kan jag inte låta bli att ha en liten förkärlek till Dave Grohl, vilket då resulterar i att jag alltid har haft en musikalisk flirt med Foo Fighters. När jag läste på lite om deras nya album Sonic Highways så blev jag ännu mer hooked - Skivan består av åtta låtar, alla inspelade i åtta olika amerikanska städer. Omslaget kommer i åtta olika delar, man kan inte bestämma själv vilken man ska få men var och en av dem representerar de åtta städerna som bandet har spelat in plattan på. Till detta så har det även spelats in en dokumentär med samma namn. Hela den här grejen ger skivan ett helt annat djup. Det låter fortfarande som Foo Fighters fast med en tvist på det, det blir som ett musikaliskt experiment. Det är ju genialiskt! "God As A Witness" är min personliga favorit på plattan och jag ser verkligen fram emot att se dokumentären (När jag nu tar tag i det)..
 


Kommentarer
Postat av: Sofié Leifsdotter

fy fan vad coolt!

2014-11-22 @ 15:36:44
URL: http://sexboozeandpopcorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: