WALES, DAG 1, 2 & 3

Vi tog bilen från Liverpool till Llandudno i Wales och när vi väl var framme så reagerade både jag och Sanna på hur vackert det var där. Eftersom vi kom rätt sent på eftermiddagen så tog vi en sväng till lokalen där tatueringsmässan som Chin och Sanna skulle jobba på hölls, mest för att förbereda och för att kolla in läget. Vi tog en promenad runt staden och avslutade med att äta en bit mat. Det fanns en hel del fina restauranger och de flesta hade även ett bra utbud på vegetariska rätter.
 
På Lördagen var det tatueringsmässan Cariad Ink som gällde hela dagen och på kvällen var jag och Sanna på Circus of Horrors. Det var inte lika läskigt som det låter, men det var extremt roligt och kreativt. Det var tänkt att vi skulle avsluta den här kvällen med ett restaurangbesök men eftersom allt var stängt så hann vi gå igenom hela staden och sedan tillbaka till samma ställe för att käka på McDonalds innan vi fick i oss någon mat. Där snackar vi promenad (Okej, så farligt var det inte. Det är bara jag som är klen)
 
På Måndagen tog vi bilen till ZipWorld som låg ungefär en timme från Llandudno. Jag och Sanna åkte zipline och det var fan något av det häftigaste jag varit med om. Vi började första med att åka "The Little Zipper" som var ca 350 meter lång, för att sedan åka på en Quarry Tour till toppen av berget för att åka "The Big Zipper". Det är svårt att förklara känslan av det, speciellt när naturen är så vacker som den var där. The Big Zipper är dessutom längst i Europa, ca 1600 m lång. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: