LIVERPOOL DAG 1 & 2

Hann aldrig blogga under vår resa till England och Wales. Så jag tänkte sammanfatta det i några blogginlägg nu istället. Första dagen så åkte vi ut till Cheshire Oaks Outlet, en stor outlet med upp till 70% rea. Jag köpte ingenting men eftersom att hela stället var fullt av juldekorationer så var det riktigt mysigt att gå omkring där, innan vi åkte så tog vi dessutom en kaffe på Costa Coffee och det blev en Gingerbread Latte. Snacka om julkänsla!
 
Andra dagen så gick vi runt i Liverpool. Vi besökte Walker Art Gallery, Liverpool Cathedral, St. Luke's Church (Bombed Out Church) och Mathew Street där bland annat The Cavern Club ligger, där The Beatles brukade spela. Jag har ju nämnt min förkärlek till kyrkor tidigare i bloggen, men St. Luke's Church var verkligen något annorlunda. Kyrkan skadades svårt under andra världskriget och fick bland annat taket bortsprängt. Efter att ha shoppat en stund på eftermiddagen så gick vi tillbaka till Mathew Street och The Cavern för att avsluta dagen med en öl. Liverpool är en riktigt mysig stad, påminner såklart om London men den stora skillnaden är att Liverpool inte känns lika stressigt. 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sofié Leifsdotter

Så jävla freakin' avundsjuk alltså!

2014-12-10 @ 10:55:54
URL: http://sexboozeandpopcorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: